Poniżej opiszę jak rozwiązać problem gdy podczas uruchamiania Kopi zapasowej i synchronizacji w usługach Google potocznie zwanym Dyskiem Google wyświetlany jest komunikat:
„Zaktualizuj aplikację Kopia zapasowa do najnowszej wersji, aby uzyskać dostęp do nowych i ulepszonych funkcji.„
Klikamy OK i nic więcej się nie dzieje, nie uruchamia się Kopia zapasowa. Nie działa synchronizacja z chmurą i co ciekawe nie można także zainstalować ponownie (wyskakuje błąd: error 1603 msg) ani odinstalować tej aplikacji z komputera. Podczas próby odinstalowania pojawia się komunikat:
NAPRAWMY TEN PROBLEM!
Przechodzimy do strony Microsoft zawierającej narzędzie do naprawy problemów uniemożliwiających instalowanie lub usuwanie programów:
Pobierzemy program: MicrosoftProgram_Install_and_Uninstall.meta.diagcab, który po uruchomieniu zapyta, z którą aplikacją mamy problem.
Po chwili narzędzie do rozwiązywania problemów z instalowaniem i odinstalowywaniem programów od Microsoft poradzi sobie szybko i odinstaluje Backup and Sync from Google (po polsku Kopia i synchronizacja w usługach Google).
Trudno powiedzieć co było przyczyną tego problemu. Na początku podejrzewałem Aktualizację Windowsa 10 w tym samym czasie dwa razy uruchamiałem komputer bo właśnie aktualizacja systemu tego wymagała. Później miałem także problemy z programem antywirusowym Kaspersky. Do końca nie wiem co spowodowało powyższy błąd, ważne, że udało go się naprawić.